Odbor finanční
Tato organizační jednotka se skládá z pěti samostatných pracovišť: oddělení rozpočtu a financování, oddělení účetnictví, oddělení poplatků, pokut a daní a pracoviště pokladen, oddělení vymáhání pohledávek a samostatného pracoviště Služba školám.
Úkolem finančního odboru je zejména:
a) v oblasti samosprávy:
- sestavování, kontrola a vyhodnocení rozpočtu města a organizačních složek
- kontrola a vyhodnocení rozpočtu jeho příspěvkových organizací
- metodické vedení těchto organizací
- tvorba a čerpání zřízených fondů
- evidence objednávek, faktur, pohledávek, závazků, …
- pokladní agenda
- styk s peněžními ústavy
- průběžná rozborová činnost a podávání návrhů nápravných opatření ve finanční oblasti
- příprava podkladů pro finanční a kontrolní výbor a spolupráce s nimi
- vedení účetnictví města, agenda DPH
- správa místních poplatků – výměry, evidence, vedení osobních daňových účtů, upomínky
- vedení agendy daňových povinností města
- finanční vypořádání státních dotací a programů
- úvěrová agenda
- zajišťování úhrady neinvestičních nákladů na dojíždějící žáky z okolních obcí i do okolních obcí a dalších činností, na kterých se podílejí další obce (MP, ŠJ, infokanál, gymnázium)
- vybírání nájemného pro objekty v majetku města, stanovuje rozpisy nájemného a vyúčtovává zálohy za služby ve spolupráci s OIM
- evidence majetku města, inventury
- vedení účetnictví školských příspěvkových organizací na základě smluv
- pojištění majetku a činností města
- zpracování podkladů pro pomocný analytický přehled pro CSÚIS
- zpracování seznamu pro CSÚIS - účetní konsolidace státu
b) v oblasti státní správy:
- finanční agenda související s činností úřadu v přenesené působnosti, a to především zúčtovatelné dotace státu – získané dotace ze státních programů a další
- účetní evidence pokut a správních poplatků souvisejících s výkonem státní správy, včetně vymáhání pokut a poplatků
Související odkazy
Vytvořeno 14.4.2015 15:46:12 - aktualizováno 6.5.2021 21:11:13 | přečteno 3833x | Jiří Třísko