Oblast ekonomiky
Řízení a rozvoj ekonomiky včetně cestovního ruchu jako ekonomického odvětví
Strategický plán rozvoje města Židlochovice na léta 2006 - 2015.
I.1.4 Nový územní plán města
Výstupy z koncepčních dokumentů - generelu zeleně a studie řešení uličních prostor - je nutné sladit s platnou územní dokumentací.
I.2.1 Dostavba budovy MěÚ Židlochovice
Od 1. 1. 2003 jsou Židlochovice pověřenou obcí 3. stupně se správním obvodem zahrnujícím 24 obcí s téměř 27.300 obyvateli. Židlochovice vykonávají státní správu v řadě oblastí života, takže mezi nimi a obcemi regionu se vytvářejí mnohem užší vazby než doposud.
I.2.2 Informační systémy komunikace v rámci regionu
Důležitou součástí role pověřeného města je i informování a zejména vytváření platformy pro případnou spolupráci v různých oblastech v rámci regionu.
I.2.3 Posílení funkce města jako přirozeného centra regionu
Administrativní postavení Židlochovic jako pověřené obce třetího stupně klade na město nové nároky vyplývající z této funkce.
II.1.1 Zainvestování plochy Kalová pole
Záměrem rozvojového programu je realizace investice na ploše s cílem přispět k růstu místní podnikatelské aktivity a vzniku nových pracovních míst.
II.1.2 Revitalizace areálu bývalého cukrovaru
V rámci projektu JMK společnost SAURA zpracovala studii revitalizace areálu, ve které jsou navrženy plochy pro bydlení, obchod, služby a je též řešeno dopravní napojení města v rámci IDS JMK. Záměrem rozvojového programu je obnova areálu cukrovaru v souladu se zpracovanou studií.
II.2.1 Podpora marketingu místních podnikatelů
Cílem rozvojového programu je vytvořit systém účinné a přehledné propagace místních podnikatelských subjektů.
II.2.2 Podpora komunikace veřejné a podnikatelské sféry
Cílem programu je nalezení a realizování funkčního modelu spolupráce s podnikateli, městem a případnými dalšími institucemi (OHK, Úřad práce, atd.) za účelem vzájemné informovanosti a vytváření místního partnerství pro plánovaní a realizovaní rozvoje města.
II.2.3 Podpora drobných podnikatelů (zejména doprovodné služby cestovního ruchu)
Spolupráce s Regionálním turistickým informačním centrem, vytvoření koncepce propagace pro cestovní ruch, informace o dotacích atd.